Особливості купівлі квартири в Німеччині для українців

Тематика статті

Якщо українські громадяни мають можливість і хочуть купити будинок у Німеччині, квартиру чи іншу нерухомість, чи можуть вони це зробити? Коротка відповідь на це запитання - можуть, але тут є свої особливості. Давайте детальніше розкриємо цю тему, вкажемо на те, як саме обирають і оформляють житлову нерухомість у цій країні, скільки коштує квартира в Німеччині, які є додаткові витрати. Розглянемо питання про те, які потрібні документи від покупця, продавця і ріелторської компанії, що надає посередницькі послуги.   

Чи можна українським громадянам купити квартиру в Німеччині?

Спочатку з приводу того, чи можна купувати нерухомість у Німеччині іноземцям, зокрема й тим, чиї країни не входять до зони Європейського Союзу. За законодавством цієї країни іноземні громадяни можуть купувати нерухомість, це поширюється і на українців. Також тут можна взяти іпотечний кредит, однак для цього слід мати роботу в німецькій компанії, і пропрацювати в ній не менше 3 місяців. Зарплата при цьому має бути не менше 3 тисяч євро на місяць.

Варто також вказати на те, що наявність квартири в Німеччині або іншої житлової нерухомості у власності не дає право на отримання посвідки на проживання в цій країні, так само, як і отримання в перспективі громадянства.

 

Як купити житло в Німеччині для наших громадян?

Якщо ви хочете купити квартиру в Німеччині недорого, або вас цікавить купівля будинку, ділянки землі під будівництво чи інша нерухомість, то порядок дій щодо її придбання буде такий:

  • пошук житла в цій країні;
  • надсилання пропозиції про придбання;
  • юридична перевірка житла, на цьому етапі можна цю процедуру провести за допомогою агента з нерухомості;
  • при виборі потрібного варіанту, складання договору про купівлю;
  • оплата вартості, а також оплата всіх обов'язкових податкових та інших відрахувань, які є в німецькому законодавстві;
  • реєстрація придбання в земельному кадастрі на ваше ім'я.

Пошук цікавої для вас житлової нерухомості в цій країні можна здійснити на одному із сайтів, присвячених цій темі. Якщо ви готові укласти угоду, то вам слід перевірити документи, які вам у підсумку передасть колишній власник. У цьому випадку це такий перелік:

  • дозвіл на будівництво і креслення будинку;
  • картка з муніципалітету;
  • реєстрація в земельній книзі, також перевіряються обов'язкові платежі за землю;
  • сертифікат на підключення та енергоспоживання;
  • інформація про проведений ремонт і обслуговування;
  • список комунальних та інших витрат.

Просто так українські громадяни не можуть придбати житло, доведеться доводити, що необхідні у вас кошти є, а також те, що вони отримані вами законним шляхом. Для цього вам доведеться надати:

  • декларацію про доходи, виписку з пенсійного фонду, довідку про зарплату;
  • документ про особисте страхування;
  • кредитну історію.

За наявності всіх документів і відсутності проблем у нерухомості, що купується, можна укладати угоду. Однак варто врахувати, що вам доведеться сплатити необхідні податки та інші відрахування, про це детальніше.

Якщо ви хочете більше дізнатися про те, як у Німеччині отримати соціальне житло біженцям, оформити WBS, то ось вам корисне посилання.

Які є додаткові витрати за німецьким законодавством?

Варто зазначити, що на квартири в Німеччині ціна, зазначена в договорі купівлі-продажу, не єдина стаття витрат. Вам доведеться сплатити податки, які варіюватимуться залежно від федеральної землі, де ви купуєте нерухомість. Також необхідно буде оплатити послуги ріелтора (маклера з нерухомості), нотаріуса, за оформлення документів на власність. 

Загальна сума додаткових платежів у цій ситуації варіюватиметься в розмірі від 9 до 15% від вартості житла. А самі додаткові витрати розподіляться таким чином:

  • послуги маклера з нерухомості від 4 до 7%;
  • податок на нерухомість - 3-6% (залежить від регіону);
  • реєстраційний внесок близько 1%;
  • нотаріальні послуги 2%.

Також сюди можна додати оплату послуг юриста, якщо ви до них вдастеся, а також послуги перекладача, це все плюс ще близько 1 тисячі євро.  

Особливості вибору ріелтора

Кілька слів варто сказати з приводу вибору ріелтора й агентства з нерухомості в Німеччині. Його послуги платні, але це допоможе вам вирішити всі юридичні питання під час купівлі житла, оцінити коректність оформлення документів колишнього власника і відсутність обтяжень у нерухомості. Допоможе з вирішенням фінансових питань, таких як відкриття рахунку в банку або отримання депозиту.

Важливо під час вибору агента і компанії рієлтора перевірити і їхню законність. Щоб займатися посередницькою діяльністю у сфері нерухомості, у цій країні необхідно отримати спеціальний дозвіл від влади. Буде добре, якщо ваш агент входить до Verband Deutscher Makler (Асоціації маклерів), і відповідні документи ви маєте право попросити, щоб вам їх надали. 

Будь-який агент з нерухомості, і це не тільки в Німеччині, працює в інтересах або покупця, або продавця. Вам слід переконатися, що ваш агент працює у ваших інтересах. Для цього знадобиться укладення відповідного договору, а оплата послуг рієлтора і виплата ПДВ буде на вас, у такому разі. Однак ви уникнете потенційних проблем під час купівлі нерухомості, знатимете про заборгованості та обтяження житла, якщо вони є.

Після купівлі житлової нерухомості рекомендуємо вам вивчити правила проживання в тій місцевості та країні загалом, які діють. Це стосується вигулу собак, кого з домашніх тварин можна заводити, як викидати сміття та інші вимоги. Сюди ж можна віднести питання обов'язковості та своєчасності оплати комунальних послуг.
 

 

Теми