Особливості взяття в оренду офісу в Україні, які є варіанти і що потрібно враховувати?

Тематика статті

Для невеликих компаній та середнього бізнесу, а також звичайних підприємців важливим питанням стоїть пошук недорогої та хорошої офісної нерухомості. Є різні варіанти на звичайному ринку, можна придбати в оренду нерухомість держвласності через аукціони Прозорро.Продажі, ці можливості ми також обговоримо.

Розглянемо ще одне питання, як уникнути проблем із офісною нерухомістю, якщо ви хочете взяти її в оренду. Що потрібно обов'язково враховувати?   

Що важливо враховувати під час оренди офісної нерухомості?

До вартості оренди на будь-які приміщення або цілий поверх приплюсовуватимуться й інші витрати, тут йдеться не тільки про комунальні платежі. Тому лише плату за оренду враховувати потрібно, але з часткою обережності. 

Що необхідно враховувати під час оренди офісу:

  • вивчіть уважно договір оренди, там можуть розміщуватись пункти додаткових витрат, це можна зробити і разом з юристом, щоб уникнути появи непередбачених зобов'язань;
  • переконайтеся, що це приміщення може використовуватися в комерційних цілях та належить до відповідного фонду;
  • складіть акт приймання-передачі приміщення з власником, в якому зафіксуйте всі пошкодження та проблеми, що є на даний момент;
  • чи будуть меблі в приміщеннях, якщо ви її купуєте, то це має відбиватися на ціні оренди. Самостійно купити все необхідне для офісу (столи, стільці, комп'ютерну та оргтехніку, інше приладдя та предмети) можна в магазині Фокстрот: сайт компанії часто надає цікаві знижки, плюс великий вибір товарів та брендів;
  • вкажіть у договорі, хто має вирішувати проблеми експлуатації комунікацій та мереж, ви чи орендодавець;
  • обмовте та зафіксуйте в договорі приховані платежі, тут мається на увазі місця для паркування, послуги охоронця на вході до спільної будівлі та інше. 

Рекомендується у договірній угоді вказати термін його дії з можливістю автоматичного продовження. При цьому можливе підписання та безстрокового договору. Обов'язково вивчіть пункт розірвання договору оренди, як це відбувається у конкретному випадку. 

Де знайти в оренду офіс в Україні та Києві?

У разі пошуку комерційної нерухомості, що підходить під ваші цілі, є два базові варіанти:

  • знайти за допомогою спеціалізованих сайтів або оголошень із звичайного ринку нерухомості;
  • взяти в оренду об'єкт державної або комунальної власності за допомогою торгів у системі Prozorro.Sale. 

Згідно з українським законодавством, будь-яка нерухомість, яка перебуває у власності державних підприємств або організацій, може бути здана в оренду лише за допомогою відкритих торгів в електронній системі. Таким чином досягається встановлення реальної ціни та мінімізуються корупційні ризики.

Державну нерухомість (офіс, приміщення, група приміщень, підвал, поверх будівлі або цілу будівлю) можна взяти в оренду з таких торгів. При цьому з'являється можливість зробити це у вашому місті чи населеному пункті за вигідною ціною. Вигода виникає як результат не дуже великої активності учасників на аукціоні, а таке трапляється регулярно. 

У результаті можна взяти в оренду цікаву офісну нерухомість у привабливому для вас районі міста. Пропозицій у системі Прозорро досить багато. Якщо ви хочете ознайомитися з поточними пропозиціями, то ось вам відповідне посилання: оренда комерційної нерухомості в Prozorro

Щоб взяти участь в аукціонах, необхідно зареєструватися на одному з онлайн-майданчиків, які отримали акредитацію в Прозорро. Далі ви подаєте документи про себе як про приватну чи юридичну особу, даєте заявку на участь у конкретних вами підібраних торгах оренди, і намагаєтесь у 3 раундах зробити таку ставку, яка допоможе вам обійти конкурентів.

Якщо ви перемагаєте, то можете підписати договір оренди на нерухомість, що належить державі. Це ще одна можливість взяти за гарною ціною в оренду приміщення чи будівлю. Для багатьох бізнес цілей є цікаві пропозиції на таких аукціонах. 
 

 

Теми