(044) 300-25-56

Водійське посвідчення в Німеччині – великі зміни, що чекає водіїв до 2030 року

Тематика статті
Зміст
Цифрове німецьке водійське посвідчення і єдині правила по всьому ЄС
За що штрафуватимуть у Німеччині, і обмеження для всіх країн Євросоюзу
 
Нові правила для початківців водіїв
Нові вимоги до професійних водіїв
Новий підхід до навчання і іспитів

Європейський Союз схвалив масштабну реформу правил для всіх водіїв, яка торкнеться і Німеччини. До 2030 року з’являться цифрові водійські права, зміняться умови навчання, іспитів і медичних перевірок. Нововведення спрямовані на підвищення безпеки і уніфікацію законодавства в межах ЄС. Для початківців водіїв вводяться нові обмеження і штрафи, а професіоналів чекають уточнені вимоги до віку і стажу, змінюються правила дорожнього руху Німеччини.

При цьому звична пластикова картка залишиться дійсною, але цифрова версія допоможе використовувати німецькі права зручніше і сучасніше. Які зміни підготувало законодавство Німеччини і нововведення, що торкнулися правил ПДР. Чого чекати українським біженцям у Німеччині у зв’язку зі змінами?

🚗 Страхування авто в Німеччині — як влаштована система автострахування в цій країні, які види обов’язкового страхування автомобіля існують, як можна зменшити вартість полісу та уникнути штрафів, а також інші важливі питання на тему.

Докладніше!

 

Цифрове німецьке водійське посвідчення і єдині правила по всьому ЄС

Отримання цифрових водійських прав (Führerschein) стане одним із найпомітніших змін. Водії зможуть зберігати посвідчення у смартфоні, що дозволить відмовитися від постійного носіння пластику. Проте традиційна картка не зникне, такі права в Німеччині залишаться дійсними і використовуватимуться нарівні з електронною версією. Важливий крок — єдині для всіх країн Євросоюзу правила дорожнього руху, коли призначено позбавлення права керування транспортними засобами і відновлення їх. Якщо відбулося позбавлення прав у Німеччині, то водій не зможе керувати автомобілем у будь-якій іншій країні Європейського Союзу.

Основні зміни, що торкнулися німецьких правил дорожнього руху:

  • Цифрові права водійські з’являться до 2030 року, їх можна буде пред’являти зі смартфона.
  • Пластикове водійське посвідчення збереже силу — його не скасовують.
  • Якщо виписані штрафи ПДР, покликані і позбавляють прав керування ТЗ, таке рішення діятиме на всій території союзу.
  • Медичні перевірки обов’язкові для всіх кожні 15 років, а після 65 років — частіше.
  • Для водіїв вантажівок і автобусів строк дії прав скоротять до 5 років.

🚙 Таким чином! ЄС прагне до повної цифровізації документів і єдиних стандартів безпеки. Німецьким водіям варто заздалегідь звикнути до ідеї електронного посвідчення і стежити за терміном медичних обстежень у майбутньому. В іншій країні діятиме рішення німецької поліції, якщо лише штрафами справа не закінчилася і у вас відібрали права.

За що штрафуватимуть у Німеччині, і обмеження для всіх країн Євросоюзу

Реформа також вводить уніфіковану систему покарань (йдеться не тільки про штрафи) за порушення правил дорожнього руху. Те, що вважається серйозним порушенням в одній країні ЄС, матиме наслідки у всіх інших. Вперше вводиться принцип «загальноєвропейської заборони»: якщо водій порушив закон, він не зможе просто змінити країну і уникнути покарання.

Наприклад, отримання водійських прав у Німеччині робить їх дійсними і в інших країнах ЄС. І навпаки, скільки чекати, якщо забрали права в Німеччині вашої країни – згідно з чинними німецькими законами, і у своїй країні ви їздити не зможете. Або ж, серйозне покарання і штраф за перевищення швидкості в одній країні буде відоме і в інших країнах, що ускладнить низку процесів!

Нові принципи і санкції — єдині штрафи і процедури покарання у всіх країнах ЄС.

Заборона на керування транспортом при:

  1. водінні у нетверезому стані;
  2. вживанні наркотиків;
  3. участі у ДТП із жертвами;
  4. значному перевищенні швидкості.

📍 Особливість! Ці заходи спрямовані на те, щоб зробити систему відповідальності більш прозорою і запобігти зловживанням. Водіям тепер доведеться уважніше ставитися до своєї поведінки на дорозі — порушення в Німеччині може спричинити санкції у Франції або Італії.

🇩🇪 Як обміняти українські водійські права на німецькі, скільки дійсні українські права в Німеччині, а також скільки коштує процедура обміну — подробиці у нашому матеріалі.

Докладніше!

 

Нові правила для початківців водіїв

Якщо ви тільки вирішили отримати права в Німеччині, для новачків вводиться дворічний випробувальний термін, протягом якого діють суворіші норми. Автошкола в Німеччині і можливість отримати водійські права доступні вже з 17 років, але до 18 років дозволяється водити тільки в присутності досвідченого супроводжуючого. У перші два роки водій перебуватиме під особливим контролем і при найменших порушеннях ризикує втратити права. Це актуально для тих мігрантів, хто планує залишитися в країні і склав на права у зв’язку з цим!

Що важливо знати початківцям:

  • Права видаються з 17 років, але до 18 — тільки при супроводі дорослого водія.
  • У перші два роки — посилені санкції за:
  1. алкоголь за кермом;
  2. непристебнутий ремінь безпеки;
  3. перевезення непристебнутих дітей.

🛠️  Висновок! Такий підхід має знизити аварійність серед молодих водіїв. Випробувальний період формує дисципліну і відповідальність, а посилені санкції допомагають швидше адаптуватися до нововведень.

Нові вимоги до професійних водіїв

ЄС переглядає підхід до професійного водіння, щоб усунути дефіцит кадрів у транспортній галузі. Тепер керувати вантажівкою можна з 18 років за наявності спеціального сертифіката, а автобусом — з 21 року (або з 24 без додаткової кваліфікації). Це відкриває можливості для молодих спеціалістів, які бажають працювати у сфері логістики і пасажирських перевезень.

Основні положення, які будуть впроваджуватись:

  • Вантажівками дозволено керувати з 18 років за наявності професійного сертифіката.
  • Автобусом — з 21 року з сертифікатом або з 24 без нього.
  • Термін дії водійських прав для професіоналів — 5 років, потім обов’язкове оновлення.

📝 Таке рішення ЄС має полегшити доступ до професії і допомогти заповнити нестачу водіїв у Європі, зберігаючи при цьому високий рівень безпеки.

Новий підхід до навчання і іспитів

Іспити для майбутніх водіїв стануть складнішими і практичнішими. Увага тепер приділяється не лише теорії, а й реальним ситуаціям на дорозі. Тих, хто складає іспити, перевірятимуть на знання «мертвих зон», уміння користуватись системами допомоги водієві і безпечно відкривати двері — щоб зменшити ризик наїзду на велосипедистів або пішоходів. Крім того, особлива увага приділяється забороні використання телефону під час руху.

Нові акценти при навчанні в автошколі, включаючи нове тестування правил дорожнього руху:

  1. Перевірка знань про «мертві зони» і взаємодію з уразливими учасниками руху.
  2. Оцінка навичок використання асистентів водія.
  3. Контроль безпечного виходу з автомобіля.
  4. Перевірка поведінки при використанні телефону за кермом.

🧰 Важливо! Такий підхід робить іспити ближчими до реальності і допомагає підготувати водіїв до сучасних умов — де технології і безпека повинні йти пліч-о-пліч. Також це ускладнить отримання водійських прав!

До 2030 року Німеччина і весь Європейський Союз перейдуть на нові стандарти безпеки, цифровізації і контролю у сфері водіння. Ці зміни не просто модернізують систему — вони створюють єдину структуру правил, що діють у всіх країнах ЄС.

Нові технології, цифрові документи і єдині санкції допоможуть знизити кількість порушень і зробити дороги безпечнішими. Але водіям доведеться звикнути до більшої відповідальності і уважності. Зрештою, реформа спрямована не на посилення, а на формування культури водіння, де безпека стає нормою, а не обов’язком. До таких змін важливо бути готовим, якщо ви проживаєте в Німеччині або інших країнах Союзу.

Підписуйтесь на наш телеграм канал та дізнавайтесь першими актуальні новини та корисні матеріали про життя Українців в Європі.
Теми