У Німеччині власники транспортних засобів зобов'язані проходити технічний огляд або TÜV. Чи стосується це українських громадян - біженців, хто прибув до цієї країни на власному автомобілі, і як пройти техогляд у Німеччині? Міністерством транспорту федеральних земель цієї країни затверджено порядок, за яким автомобілі з українською реєстрацією, хто проживає на території більше року, зобов'язані пройти технічний огляд авто.
Давайте розглянемо детальніше це питання, як проходить процедура, на що звертатимуть увагу, і що таке TÜV у Німеччині?
Якщо українські громадяни - біженці, рятуючись від воєнних дій, прибули в цю країну на власному автомобілі і прибувають тут більше року, то вони зобов'язані зареєструвати свій транспорт. До року перебування, ця вимога не обов'язкова. При цьому є дві можливості: повністю перереєструвати своє авто з отриманням німецьких номерних знаків або отримати спеціальний дозвіл, зберігши українські номери, (така можливість ще є, але її можуть скасувати).
Як зареєструвати авто в Німеччині українським громадянам, корисна стаття на тему.
І в тому, і в іншому випадку потрібно пройти німецький техогляд або TÜV (Technischer Überwachungsverein). Ця процедура повинна проводитися організацією або органом, що має повноваження на її здійснення. А за фактом проходження видається документ про те, що даний транспортний засіб справний і може експлуатуватися на автошляхах загального користування в Німеччині.
Українські автомобілі перевірятимуть за спеціальною процедурою, вона виникає на підставі Постанови про допуск транспортних засобів до дорожнього руху. Для цього було розроблено технічні інструкції та рекомендації. Під час перевірки оглядатимуться і випробовуватимуться практично всі базові вузли авто, проте деяким системам буде приділено підвищену увагу. Тут можна відзначити:
У будь-якій ситуації пройдений державний технічний огляд транспортних засобів у Німеччині матиме один із можливих висновків: транспортний засіб справний і дефектів не має, є деякі дефекти, авто небезпечне для руху.
Окремо варто розглянути пункт перевірки на екологічну відповідність транспортного засобу. Величина викидів СО2 не повинна перевищувати заданих заводом виробником параметрів. Якщо такі параметри невідомі, то діє таке правило: для автомобілів без сучасної системи очищення допускається величина викидів до 4,5%, за наявності сучасної системи - не більше 0,5%. Ці тести проводяться на холостому ходу.
Також тестується стан каламутності вихлопних газів на холостому ходу і під час прискорення. І стан димності, і каламутності відпрацьованих газів не має перевищувати показників, зазначених виробниками автомобілів. Якщо такі дані відсутні, то допускаються величини до 2,5 (м-1) для звичайних моторів без наддуву і до 3,0 (м-1) з наддувом.
Пройти техогляд у Німеччині можна в найближчому сервісному центрі (Werkstatt), який має дозвіл на проведення такого роду перевірок. Тут автомобілі з українською реєстрацією винятком не будуть. Перевірку можна пройти і в моніторингових випробувальних центрах, офіційно уповноважених робити це.
Стандартно в цій країні успішне проходження технічного огляду автомобіля закінчується відповідною печаткою в техпаспорті та видачею наклейки, яка ставиться на номерний знак. Також видається свідоцтво. У ньому мають бути вказані такі дані:
У переліку будуть вказані всі результати тестування та огляду, а також виявлені недоліки. Вартість послуг організації або центру з проведення техоглядів варіюватиметься залежно від транспортного засобу та його стану. Стандартно це сума до 80-100 євро. Якщо водій своєчасно не провів ТО, то він повинен буде сплатити штраф у розмірі 20% від вартості огляду. Якщо буде необхідно провести технічну перевірку газової системи в автомобілі, то дана процедура буде оплачуватися окремо.
За німецьким законодавством технічний огляд слід проводити один раз на два роки, крім нових автомобілів, їх слід сертифікувати через 4 роки. Якщо під час процедури огляду було виявлено дефекти і недоліки, то на їх усунення власнику пропонується місяць, а потім необхідно буде пройти повторну процедуру. Вона також буде оплачуватися окремо.
Така процедура поширюється і на автомобілі з українською реєстрацією. При цьому власник повинен буде надати письмове повідомлення про зобов'язання усунути недоліки протягом місяця. Якщо технічний огляд виявить недоліки, що становлять небезпеку для руху, то державні органи мають право на заборону експлуатації такого авто. На усунення також відводиться один місяць.
Якщо ви не проходите техогляд у Німеччині, то вам нараховуватимуть штраф, його розмір безпосередньо залежатиме від терміну прострочення. При злісних простроченнях розмір штрафу збільшується, і на водія буде зараховано один штрафний бал. За 8 таких балів у водія буде вилучено водійське посвідчення. Також через прострочення техогляду перестає діяти автострахування, а після певного терміну затримки законодавчо забороняється керувати цим транспортним засобом, це варто враховувати.
Якщо ви хочете замінити водійські права на німецькі, то ось корисна стаття на цю тему.