Як отримати довідку про відсутність заборгованості з платежів та податків в електронному та паперовому вигляді?

Тематика статті

Для учасників публічних аукціонів із закупівель у система Прозорро є можливість надання довідки про відсутність заборгованості з обов'язкових платежів та податків в електронному вигляді. Це означає, що учасник отримує її в електронному вигляді та розміщує у системі Прозорро.Закупівлі. Це значно спрощує процес надання документів на торги. Це також буде справедливо, якщо необхідно надати документацію на торги в системі Прозорро.Продажі.

Більше інформації про роботу з системою Прозорро.Продажі та Прозорро.Закупівлі можна дізнатися у нас на сайті. Вам також може бути цікаво про процедуру оскарження вимог тендерної документації про надання інформації, що знаходиться у відкритому доступі. Або, які є можливості перевірки переможця аукціону в Прозорро.  

Особливості отримання довідки

Для отримання цього документа платнику необхідно подати заяву за формою, затвердженою у додатку 2 до Регламенту видачі довідок про відсутність заборгованості з платежів, контроль за якими здійснюють наглядові органи, затверджений наказом Міністерства фінансів від 03.09.2018 № 733. 

Заява може бути подана платником такими способами:

  • у паперовому вигляді — до державної податкової інспекції за місцем реєстрації платника або у відповідний орган нагляду, уповноважений на проведення заходів щодо стягнення податкової заборгованості. Якщо заяву подано до податкової інспекції, вона передається до відповідного органу, уповноваженого на стягнення заборгованості;
  • в електронному вигляді через особистий кабінет на офіційному сайті https://cabinet.tax.gov.ua/ уповноваженого органу - інформаційно-комунікаційної системи «Електронний кабінет».

Заява обов'язково має посилатися на правовий документ, який вимагає підтвердження відсутності заборгованості з платежів, контроль за якими покладено на наглядові органи та вказувати назву організації (компанії, установи), куди буде направлено довідку.

При заповненні заяви слід точно вказати реквізити нормативного акта: його тип, найменування (у лапках), номер та дату прийняття.

Порядок отримання довідки про відсутність заборгованості з податків

Документ формується відповідно до додатка 1 до Регламенту і може бути виданий платнику на вибір у паперовій або електронній формі. У заяві необхідно наголосити на формі отримання довідки:

  • паперова довідка видається особисто платнику (або його представнику) в органі, куди було подано заяву;
  • електронна довідка видається через особистий кабінет на сайті уповноваженого органу або надсилається на вказану користувачем електронну адресу.

Електронну версію довідки можна отримати за допомогою запиту через систему «Електронний кабінет», де платник запитує дані з Державного реєстру про нараховані доходи, утримані податки та військовий збір. Зайшовши до особистого кабінету, користувач підписує заяву електронним підписом та безкоштовно отримує довідку в електронному вигляді на вказану електронну адресу або до самого кабінету. Далі її можна завантажити у потрібну систему.

Строк надання довідки у паперовій формі становить 5 робочих днів з дня, який слідує за днем оформлення заяви. Електронна версія довідки формується швидше.

Довідка діє протягом десяти календарних днів з моменту її видачі, і цей термін обов'язково вказується в документі.

Якщо платник має податкову заборгованість, недоїмку зі сплати єдиного внеску або інші заборгованості, контроль за якими покладено на наглядові органи, йому надсилається повідомлення про відмову у наданні довідки із зазначенням причин. Таке повідомлення готується та відправляється (відповідно до норм) протягом 5 робочих днів з дня отримання заяви та вручається платнику поштою, вона також відображається в особистому кабінеті на сайті уповноваженого органу, якщо йдеться про електронну версію документа.
 

 

Теми