Акредитовані майданчики Prozorro, їхні функції, призначення та можливості

Тематика статті
Зміст
Яку роль відіграють офіційні інтернет-майданчики системи Прозорро, і як їх вибрати?
Що надають користувачам акредитовані Prozorro майданчики?
Рівні акредитації майданчиків у системі Прозорро.Закупівлі

Щоб виконати вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» в поточних вимогах, було впроваджено електронну систему, вона отримала назву Prozorro. Проведення тендерів реалізовано через неї, віддалено в публічному онлайн форматі, а реалізація закупівель проходить у форматі аукціонів.

Процес проведення тендерів у Прозорро.Закупівлі та аукціонів у Прозорро.Продажі проходить через офіційні торгові майданчики. Це означає, що напряму ні замовники, ні учасники не користуються системою, а тільки через посередників, які отримали акредитацію.
Давайте розглянемо питання, навіщо потрібні тендерні майданчики, як організовано процес проведення торгів на Прозорро, що вони пропонують користувачам?

Якщо вас цікавить й інша інформація по темі, ви можете знайти її у нас на сайті. Ось деякі теми: як знайти цікаві торги в Прозорро.Продажі, або впровадження сервісу факторингу при здійсненні держзакупівель

Яку роль відіграють офіційні інтернет-майданчики системи Прозорро, і як їх вибрати?

Доступ до системи Прозорро організовано через акредитовані майданчики, а не напряму. Так реалізовано роботу системи Прозорро.Продажі, через Прозорро.Закупівлі проходить і будь-який тендер. Це рішення ґрунтується на кількох об'єктивних причинах, включно з технічними, правовими та організаційними аспектами роботи системи.

Розглянемо їх докладніше, чому так відбувається, тут можна виділити:

  • Поділ обов'язків і функцій - система Прозорро є центральним ядром, яке обробляє дані та забезпечує прозорість процесів, а акредитовані майданчики виступають як посередники, що надають зручні інтерфейси, додаткові інструменти та технічну підтримку для користувачів. Таке розмежування дає змогу системі зосереджуватися на управлінні даними, а майданчикам - на обслуговуванні користувачів і поліпшенні сервісів.
  • Стійкість - якби користувачі отримували доступ безпосередньо до Прозорро, центральна система була б перевантажена, що призвело б до технічних збоїв і затримок. Розмежування доступу через майданчики Прозорро розподіляє навантаження, роблячи систему більш надійною і масштабованою.
  • Конкуренція як стимул для розвитку - конкуренція між акредитованими майданчиками стимулює їх покращувати свої послуги, впроваджувати інновації та краще адаптуватися до потреб користувачів. Учасники торгів можуть обирати майданчик, який найбільше відповідає їхнім вимогам, чи то функціонал, чи то технічна підтримка. Без цієї моделі користувачі залишилися б без альтернатив, що негативно позначилося б на рівні сервісу.
  • Економія і спеціалізація - управління інтерфейсами, надання консультацій і забезпечення технічної підтримки вимагають значних грошових і часових витрат. Передача цих завдань приватним майданчикам знижує навантаження на державний бюджет. Центральна система зосереджується тільки на інфраструктурі, що робить процес більш економічним.
  • Законодавчі вимоги - згідно із законодавством України, система Прозорро має бути нейтральною та об'єктивною. Поділ функцій між центральною системою та майданчиками дає змогу уникнути конфлікту інтересів і гарантувати рівні умови для всіх учасників. Такі акредитовані онлайн сервіси зобов'язані дотримуватися єдиних стандартів і правил.
  • Зручність для учасників - Прозорро майданчики пропонують додаткові можливості користувачам. Тут можна виокремити: сповіщення про нові торги за темою, інструменти автоматизації заявок, персоналізована підтримка і допомога в роботі з системами та інші можливості. Центральна система Prozorro не надає подібних послуг, оскільки орієнтована на базові функції.
  • Боротьба з корупцією - поділ доступу посилює контроль і прозорість. Центральна база даних захищена від маніпуляцій, оскільки жоден майданчик не має повного доступу до всієї системи. Це створює умови усунення прямих корупційних ризиків.

Такий тип організації через майданчики для реалізації тендерів та аукціонів має і міжнародну практику. Подібна модель відповідає світовим стандартам державних закупівель, таким як Open Contracting Data Standard.

Як обрати такого офіційного посередника в системах Prozorro? Це можна зробити самостійно, віддавши перевагу одному з них. Критерій вибору ви визначаєте для себе самі, а їхній загальний перелік можна побачити на офіційному сайті електронної системи - https://prozorro.sale/info/elektronni-majdanchiki-ets-prozorroprodazhi-cbd2/.

Що надають користувачам акредитовані Prozorro майданчики?

Давайте розглянемо, які сервіси та можливості дає користувачам той чи інший майданчик Прозорро. Тут можна виділити:

  • забезпечення доступу - надання учасникам можливості технічного підключення до системи Прозорро;
  • технічна підтримка - забезпечення стабільної роботи платформи та захист інформації;
  • інформаційна прозорість - оприлюднення даних про тендери та результати торгів, будь-яка інформація, розміщена в загальній базі даних, буде доступною одночасно всім офіційним майданчикам одразу;
  • допомога користувачам - надання консультацій, навчання та технічної підтримки;
  • дотримання норм і вимог - діяльність у межах законодавства та встановлених правил системи;
  • робота з базою даних - забезпечення синхронізації з центральною платформою Прозорро на всіх етапах взаємодії;
  • рівні можливості - унеможливлення дискримінації та маніпуляцій під час проведення торгів, а якщо такі будуть виявлені, то їх можна опротестувати за допомогою функціоналу самої системи;
  • проведення аукціонів - забезпечення технічної реалізації торгів і публікації їхніх підсумків, розміщення інформації замовниками та учасниками;
  • додатковий сервіс - повідомлення, юридична допомога та сприяння в підготовці документів, у цьому аспекті ці офіційні ресурси відрізняються між собою, створюючи конкурентну перевагу за своїми додатковими можливостями;
  • фінансова прозорість - чесне управління комісіями та фінансовими процесами, всі збори на користь майданчиків регулюються на законодавчому рівні;
  • звітність - регулярна звітність і проходження перевірок;
  • розвиток системи - впровадження нових технологій і поліпшення взаємодії з користувачами, цю опцію постійно вмикають активні майданчики, щоб отримати перевагу перед своїми конкурентами, такими ж офіційними платформами.

Щоб і Прозорро.Продажі, і Прозорро.Закупівлі набули розвитку та забезпечували більшу захищеність бази, було впроваджено систему управління через комерційних посередників, які мають рівні права, але надають різні додаткові можливості. Від цього виграють лише користувачі.

Рівні акредитації майданчиків у системі Прозорро.Закупівлі

Окремо варто сказати трохи з приводу такого питання, як рівні акредитації майданчиків у Прозорро.Закупівлі. Тут вона проводиться в кілька етапів, а точніше в чотири.

Рівні акредитації майданчиків:

  • перший рівень - послуги для замовників під час проведення допорогових закупівель, (під час закупівлі товарів і послуг на суму до 200 000 гривень, і робіт до 1 500 000 гривень);
  • другий рівень - послуги для постачальників у допорогових закупівлях;
  • третій рівень - підтримка замовників при надпорогових закупівлях;
  • четвертий рівень - послуги для потенційних постачальників у надпорогових закупівлях.

Для повноцінної роботи з різними категоріями закупівель майданчик повинен мати відповідні акредитації. Найкращим варіантом є наявність усіх чотирьох. Зрозуміло, що для роботи із замовниками (державними компаніями, установами, відомствами та організаціями), необхідно мати 1 та 3 рівні, а для роботи з учасниками всіх типів - 2 та 4-й. Під час вибору Prozorro майданчика у сфері держзакупівель, приділяйте увагу і цьому моменту, а саме наявності відповідного рівня акредитації у нього.
 

Теми