(044) 300-25-56

Що таке техогляд у Німеччині HU (Hauptuntersuchung) і як трактувати TÜV-наклейки на авто?

Тематика статті
Зміст
Терміни та візуальні позначення на номерному знаку
Що якщо не пройти вчасно - штраф за техогляд
Особливості для іноземців та українців 
Покрокова інструкція для іноземців/українців
 
Рекомендації та корисні поради

У Німеччині обов'язковим є державний технічний огляд транспортних засобів. Кожен автомобіль повинен проходити обов'язковий техогляд - Hauptuntersuchung (HU), який включає в себе перевірку безпеки (HU) і контроль викидів відпрацьованих газів (AU). Основна мета, упевнитися, що транспортний засіб в порядку, безпечний для дорожнього руху і відповідає екологічним нормам. 

Німецькі правила дорожнього руху передбачають обов'язковість процедури, де авто повинно приїхати в пункт технічного огляду з документами, і пройти його. За фактом проходження видається спеціальна наклейка. Це стосується і тих українців, хто приїхав до цієї країни на своєму автомобілі, відкрив тут статус тимчасового захисту (параграф 24).

Розгляньмо питання: що потрібно для того, щоб пройти техогляд автомобіля в Німеччині, які автомобілі потрапляють під техогляд, а також розглянемо детально позначення на TÜV-наклейці. 


Для наших громадян, хто перебуває в цій країні, буде цікава й інша інформація з нашого сайту. Вам може бути цікаво: як поміняти українські права на німецькі, вимоги та особливості процедури, скільки коштує поміняти українські права на німецькі. Або ж - як отримати водійське посвідчення в Німеччині, всі нюанси і вартість, детально про досвід про те, як оформити права в Німеччині з нуля.  


Терміни та візуальні позначення на номерному знаку

ТО автомобіля в даній країні є обов'язковим, в результаті вам видається наклейка, якщо ви успішно пройшли всі процедури. Тому почнемо з пояснення того, що позначають кольори та коди на ній.  

Позначення TÜV-наклейок - поєднують колірний код і числову абревіатуру. Колір позначає рік чергового техогляду за шестирічним циклом, це виглядає так:

  • 2025 - помаранчевий;
  • 2026 - синій;
  • 2027 - жовтий;
  • 2028 - коричневий;
  • 2029 - рожевий;
  • 2030 - зелений;
  • потім цикл повторюється.

У центрі вказано двозначний рік (наприклад, «27» - означає 2027).
Чорна зубчаста мітка (дуга або стрілка): показує місяць, як шкала годинника - якщо на «12», то грудень і т.д.

Дія наклейки - техогляд має бути пройдений саме в зазначений місяць, наприклад, при маркері «06» - у червні. Тобто в цей період вам необхідно приїхати в пункт техогляду.

Що якщо не пройти вчасно - штраф за техогляд

Ось на цьому моменті варто зупинитися детальніше. Процедура для авто, які експлуатуються на території Німеччини на постійній основі, є обов'язковою. У зазначений на TÜV-наклейці період вам потрібно розглянути пункти техогляду, вибрати зручний або вільний і записатися на технічний огляд. 

Якщо ви цього не зробите, то:

  • протягом 2 місяців - усне попередження;
  • 2-3 місяці протермінування - штраф 15 євро;
  • 4-8 місяців - штраф 25€;
  • понад 8 місяців - 60 євро + 1 штрафний бал у системі Flensburg.

Простіше кажучи, ви злісно порушуєте правила дорожнього руху Німеччини, якщо затягуєте з ТО вашого автомобіля. У цій країні не рекомендується робити цього, особливо якщо вам важлива інтеграція в німецьке суспільство, і ви хочете залишитися тут на тривалий період.  

Коротенько, як проходить техогляд (HU/AU):

  • ви обираєте акредитований центр - TÜV, DEKRA, GTÜ, KÜS або інші;
  • проводиться попередня перевірка (Vorabuntersuchung) - виявляють дрібні несправності, вартість приблизно 15-50 євро;
  • здійснюється HU і AU плюс видача нової наліпки - з урахуванням робіт ціна становить приблизно 100-150 €;
  • у разі серйозних недоліків - видають відмову та термін на усунення, якщо не усунути, авто заборонено експлуатувати;
  • після усунення недоліків - повторний огляд і видача наклейки, при простроченні штрафи як вище.

Водіння з простроченою наклейкою - погана ідея. За фактом, поліція рідко зупиняє відразу, але порушення зафіксують під час зупинки або контролю. Але при аварії з відомими несправностями страхова може відмовити. І при понад 4 місяці прострочення - ризикуєте штрафами, балами, забороною на поїздки. Для резидента Німеччини - іноземця, це дорога до великих труднощів в отриманні ВНЖ. Це стосується безпосередньо й українців, не допускайте дурниць!  

Особливості для іноземців та українців 

Іноземні водії можуть водити авто за своїми правами перші 6 місяців з дня постановки на облік у Німеччині. Але це не стосується українців у статусі тимчасового захисту (параграф 24). Для цього українські права в Німеччині, (нового міжнародного зразка), повністю підходять, їм нічого міняти не треба, можна весь термін користуватися ними. Німецьке водійське посвідчення нашим співвітчизникам потрібно отримувати тільки тоді, коли вони відходять від тимчасового захисту і отримують ВНЖ (віза в Німеччині під будь-яким офіційним приводом).

Для авто з іноземними номерами - дозволено їздити до 6 місяців без реєстрації в Німеччині, далі потрібне взяття на облік і TÜV, інакше штрафи і можлива конфіскація.

Ситуація з українськими водіями та авто така:

  • Визнання українських водійських прав - з 27 липня 2022 року до 06 березня 2026 року українські водійські права визнають у ЄС, включно з Німеччиною, без необхідності складання тесту або перекладу, (німецькі права отримувати не потрібно).
  • Тимчасове використання українських автомобілів - перші 12 місяців після в'їзду українці можуть їздити на авто з українськими номерами без реєстрації. Після року (з 01 жовтня 2024) необхідно реєструвати авто в Німеччині, інакше штраф - 70 € і 1 штрафний бал.

Покрокова інструкція для іноземців/українців

Розглянемо у вигляді наочної інформації, що потрібно робити українцям та іноземцям на своїх авто в Німеччині:

Этап Що робити
В’їзд і перші 12 міс. Можна їздити з українськими номерами та правами без перекладу та CoC. Однак техогляд HU/AU обов’язковий.
До закінчення терміну HU Дізнайтесь колір/рік наклейки, запишіться на HU/AU у TÜV/DEKRA. Пройдіть попередній огляд.
Після 12 місяців Підготуйте всі документи: техпаспорт, CoC/експертиза, страховка, HU/AU, ID, переклад. Подача на реєстрацію (Zulassungsstelle). Оплата мита (50–70 €). Отримання AG номерних знаків.
Проходьте техогляд кожні 2 роки Слідкуйте за кольором наклейки та місяцем. Краще проходити до крайнього терміну. Нагадування від TÜV доступні.

 

Рекомендації та корисні поради

Наприкінці варто дати деякі корисні поради тим, хто перебуває на своєму автомобілі в цій країні, і планує ще тривалий час проживати тут. Якщо ви на своєму авто з українськими номерами плануєте й надалі користуватися машиною, то вам слід врахувати, що:

  • попередня діагностика допомагає знизити ризик відмови та додаткових витрат, як наслідок, під час проходження ТО;
  • запис на техогляд проводиться онлайн, часто обслуговування англійською та українською є доступним;
  • страховка - стандартна німецька Haftpflicht є обов'язковою, українці можуть оформити тимчасову «Grüne Karte», це спосіб заощаджувати;
  • утилізація/реекспорт авто - якщо CoC-сертифікату немає; страховка - якщо CoC-сертифікату немає.

Система техогляду в Німеччині прозора і справедлива, з чітким візуальним позначенням термінів. Іноземцям, особливо українцям, важливо розуміти, що HU/AU обов'язкові незалежно від громадянства і статусу в країні. Прострочення HU - це штрафи і ризики, нехтування реєстрацією - ще більш серйозні наслідки. У цій країні краще відразу серйозно ставитися до вимог. Усі ваші дії фіксуються, а порушення, особливо злісне нехтування, практично напевно негативно позначиться на ваших спробах отримати посвідку на проживання, якщо ви вирішите її тут оформити. Зважайте на це!

Підписуйтесь на наш телеграм канал та дізнавайтесь першими актуальні новини та корисні матеріали про життя Українців в Європі.
Теми