Як взяти участь у торгах Прозорро, поради для початківців

Тематика статті
Зміст
Як працюють системи Прозорро.Продажі та Прозорро.Закупівлі?
Критерії відбору учасників
Особливості вибору авторизованого інтернет майданчика

Після переведення державних закупівель на електронний майданчик Прозорро, закупівельна процедура стала публічним аукціоном, де у кожного з учасників рівні права. Також результати та умови тендеру стали перебувати у відкритому доступі, що істотно спрощує процес контролю за всіма учасниками.

Крім Прозорро.Закупівлі виділилася в окрему тему й інша платформа - Прозорро.Продажі, де реалізується або здається в оренду комунальне та державне майно, а також інші активи. Для прикладу, об'єкти малої приватизації, ось деякі цікаві активи з цієї теми.

Давайте розглянемо тему, як взяти участь з нуля в аукціонах Prozorro? Які перші кроки необхідно для цього зробити? Що таке аукціони в електронному віддаленому форматі? 

Як працюють системи Прозорро.Продажі та Прозорро.Закупівлі?

Давайте розглянемо послідовність дій, які необхідно зробити учаснику вперше, щоб він міг обрати потрібний йому Prozorro аукціон, і взяти в ньому участь. Тут слід зробити такі кроки:

  • зареєструватися на одному з авторизованих інтернет майданчиків;
  • вказати в реєстраційному полі свої дані, і потім з особистого електронного кабінету обрати потрібні торги (редукціон Прозорро.Закупівлі або аукціон Прозорро.Продажі);
  • подати заявку на участь у торгах, сплатити обов'язковий внесок учасника та надати свою пропозицію;
  • у заявлений час безпосередньо і віддалено взяти участь в аукціоні;
  • якщо ваша пропозиція виявиться найкращою серед конкурентів, то ви виграєте торги;
  • далі з вами буде укладено договір купівлі-продажу або поставки.

Сертифіковані інтернет-майданчики можна знайти на офіційному сайті системи Prozorro. Ось посилання на них. Тут важливо уточнити, що самі по собі замовники аукціонів та учасники напряму не взаємодіють з електронною системою, лише через сертифікованих посередників, які є комерційними проєктами. А ці майданчики взаємодіють уже з Прозорро. Так працює ця схема. Тому першими кроками будуть вибір і реєстрація на одному з представлених вище майданчиків. 

Критерії відбору учасників

Щоб аукціон Прозорро був доступний особисто для вас, і ви могли взяти в ньому участь, необхідно пройти кваліфікацію. У цьому випадку учасники повинні:

  • бути зареєстровані в Єдиному державному реєстрі, для юридичних осіб;
  • не мати обтяжуючих обставин у вигляді арештів майна, судових розглядів, проходження процедури банкрутства тощо;
  • не мати податкової заборгованості (підтверджується відповідною офіційною довідкою);
  • не бути замішаними в корупції або торгових махінаціях;
  • не бути занесеними до списку недобросовісних постачальників або покупців;
  • мати необхідну виробничу базу і потужності, для виконання замовлення, якщо йдеться про закупівлі, і мати необхідні грошові кошти, якщо йдеться про купівлю майна, (і те, і інше має підтверджуватися відповідними документами);
  • не мати у власниках компанії громадянина або пов'язаної з ним особи держави агресора. 

Замовник торгів перевіряє вашу документацію та верифікує вас для участі в аукціоні, або відмовляє вам з конкретним поясненням причини. Це стосується тендерів держзакупівель. При купівлі держмайна верифікація проводиться самою системою.   

Особливості вибору авторизованого інтернет майданчика

За допомогою авторизованого інтернет-майданчика Prozorro, ви можете брати участь в аукціонах держзакупівель, а також продажу майна державних і приватних компаній, включно з орендою, торгівлею землею, дозволами на розробку корисних копалин, майна Фонду гарантування вкладів, арештованого майна тощо.

Давайте дещо зупинимося на питанні вибору такого майданчика, адже в системі представлено доволі велика їх кількість. Між собою всі ці маркетплейси мають рівні права та можливості з точки зору особливостей їхнього зв'язку з Прозорро. Приміром, якщо замовник аукціону вносить зміни в умови проведення тендера, то такі зміни відображатимуться одразу на всіх майданчиках і одночасно. 

Це ж стосується й оплати послуг маркетплейсам. Комісійні фіксовані, їхня сума залежатиме від конкретних торгів, і вона регулюється державою. Але ці майданчики матимуть і відмінності. Відрізнятися вони будуть наданням додаткових можливостей і послуг, які можуть виявитися необхідними і корисними учасникам. 

Це можуть бути консультації, тренінги, семінари, послуги нотаріуса або юриста, допомога в пошуках потрібних торгів та інше. Тут також варто звертати увагу на всі ці додаткові можливості, і за ними, зокрема, обирати потрібний вам маркетплейс.
 

 

Теми