Однією з головних причин появи системи електронних аукціонів Prozorro було виведення державних закупівель у публічну, зручну електронну форму, де будь-хто міг побачити і результати торгів, і укладений з постачальником договір. Це створило суттєве навантаження на корупцію, а також відкрило можливості для бізнесу на рівних умовах брати участь в аукціонах.
Пізніше, після старту системи Прозорро.Закупівлі на її основі була зроблена інша електронна платформа - Прозорро.Продажі. На ній стали реалізовувати активи збанкрутілих вітчизняних банків, яких була досить велика кількість. Старт другої системи також був вдалий. Далі до неї приєднався продаж держмайна, мала та велика приватизація, оренда комунального та державного майна, оренда та продаж землі, продаж нерухомості від приватних власників та інші замовники.
Головна мета роботи і закупівельної електронної системи, і електронної системи, що продає, - створення рівних умов для учасників торгів, а потім публічне розміщення умов і результатів аукціонів. Така схема в обхід корупції дає змогу компанії або приватній особі купити цікаві держактиви, а пересічному бізнесу стати постачальником державним підприємствам і організаціям товарів, робіт або послуг. При цьому сам бюджет або економиться, якщо йдеться про закупівлі, або заробляє на продажу реальні гроші, які відповідають ринковим цінам за об'єкт. Не рідкісні випадки, коли майно в процесі аукціону збільшує свою вартість у десятки, а то й у сотні разів.
Якщо говорити про те, як працює Prozorro, то тут слід відзначити наявність обов'язкового посередника між замовниками аукціонів та учасниками і самою системою. Такі посередники носять назву авторизовані, сертифіковані та офіційні інтернет-майданчики Прозорро.
Тільки з їхньою допомогою можна брати участь або розміщувати заявку на проведення аукціону, безпосередньо з самою програмною оболонкою Прозорро кінцеві користувачі не взаємодіють. Взаємодія відбувається через посередників, а вже самі посередники взаємодіють із Prozorro. Це стосується роботи і Прозорро.Закупівлі, і Прозорро.Продажі.
Кожен такий посередник має рівні умови функціонування, однакову комісійну винагороду, регульовану державою, вони рівні між собою в базових функціях доступу учасників до аукціонів. І через них можна брати участь у торгах.
Відмінності між ними полягають у створенні додаткових послуг та умов, що полегшують, прискорюють і спрощують процес участі в торгах як для замовників, так і потенційних покупців держмайна або постачальників робіт, послуг і товарів.
Якщо ви хочете дізнатися цікаві новини про роботу системи Прозорро.Продажі, про актуальні публічні аукціони та іншу інформацію, то можна розглянути її у нас на сайті, пройшовши за посиланням.
Давайте тепер детальніше розглянемо, як взяти участь у купівлі держмайна або в закупівельних державних аукціонах. Тут можна виділити таку послідовність дій:
Порядок дій такий. При цьому в публічному доступі перебуватиме договір поставки або договір купівлі-продажу, його можуть вивчити будь-які охочі особи або контролюючі органи. Так реалізується прозорість процесів. Це важливо, адже учасникам не потрібно роздавати хабарі чиновникам, щоб стати постачальником або придбати потрібне їм держмайно, достатньо участі в торгах. Успішність роботи електронних торгів доведена роками, якщо вам вони цікаві, і ви хочете взяти в них участь, то можете зробити це просто зараз.
Цікаві торги та інформація про реалізацію програми мала приватизація в Prozorro, читайте про це на нашому сайті.